Društveno odgovorno poslovanje, predavanje poduzetnice Valentine Salaj Ćetković
Dana 13. lipnja 2024. posjetila nas je poduzetnica Valentina Salaj Ćetković i na primjeru tvrtke Valzor prikazala društveno odgovorno poslovanje. Upravo je to i posljednja tema iz nastavnog predmeta Društveno odgovorno poslovanje koji predaje nastavnica mentorica Zorica Hrgovčić. Poduzetnica je održala javno predavanje i upoznala prisutne s aktivnostima koje tvrtka provodi po pitanju zaštite okoliša i pomoći obiteljima s više djece. Učenicima je dala savjete za pisanje životopisa, pregovaranje o plaći i kako krize promatrati kao izazove. Ovim putem joj se zahvaljujemo na izdvojenom vremenu i znanju koje je nesebično podijelila s nama.
[
više]
„MY FUTURE OF FINACE“
ODRŽANA AKTIVNOST A2 „MY FUTURE OF FINACE“ U SKLOPU PROJEKTA RAISING YOUTH GENERATION THROUGHT FINANCIAL LITERACY
U vremenu od 12. svibnja 2024. – 17. svibnja 2024. godine u Istanbulu je održana druga aktivnost u sklopu projekta Raising youth generation throught financial literacy.
Ciljevi aktivnosti koja nosi naziv My future of finance bili su:
- procijeniti kako tehnološki alati i prostori pružaju kreativne mogućnosti za poslovne aktivnosti, društvenu interakciju, gdje i kako mudro zaraditi, potrošiti i uštedjeti novac,
- donositi odluke od ekonomskog značaja u modernim i budućim europskim društvima
- poboljšati razumijevanje financijskih koncepata i proizvoda, izgraditi financijske vještine i kompetencije
- ojačati samopouzdanje u financijskim vještinama
- povećati digitalnu kompetenciju i podići svijest o važnosti financijske pismenosti.
Navedena aktivnost održana je u školi Tuzla Ugur Anatolian Highschool, a osim ove škole domaćini su bili i predstavnici škole Mehmet Emin Resulzade Anadolu Lisesi.
Na mobilnosti su sudjelovali sljedeći sudionici:
- Prva ekonomska škola – Zagreb, Hrvatska – nastavnice: Zorica Hrgovčić, Romana Rusek; učenice: Karla Mačinković i Nina Čulina.
- 1 Epal Agrinio, Agrinio, Grčka – nastavnice: Simou Theodora, Touska Aikaterini; učenici: Antilai Mariano, Ntemos Timoleon
- Tuzla Uğur Anatolian High School, - Istanbul, Turska – nastavnici: Gülistan Özdemir, Münevver Akpınar i Özgür Çaycı; učenici: Necdet Özbilen i Ekrem Tekin
- Mehmet Emin Resulzade Anadolu Lisesi - Ankara, Turska – nastavnice: Figen Erdoğan, Meryem Atıcı; učenice: Ecem Serap, Azra Yeniyayla
- Escola Profissional de Campanhã – Porto, Portugal – nastavnici Miguel Silva, Andreia Alves; učenice: Rita Saraiva, Bianca Barauna.
Prvog dana aktivnosti, 13. svibnja 2024. godine održano je svečeno otvaranje aktivnosti a nazočne je srdačno dočekali ravnatelj Özgür Çaycı i projektni koordinatori Gülistan Özdemir i Münevver Akpınar . Učenici su održali svečani program u kojem su predstavili nadolazeće aktivnosti, a projektna koordinatorica Zorica Hrgovčić prikazala je kratak presjek plana projektnih aktivnosti. Potom su učenici predstavili zemlju, grad i školu iz kojih dolaze. Nakon završetka svečanog dijela sudionici su posjetili Ured direktora za nacionalno obrazovanje gdje ih je dočekao gospodin Metin Çangir i Guvernera distrika Tuzla, gospodina Hüseyin Güneyg.
Drugog dana aktivnosti, učenici su vrijedno radili u međunarodnim timovima i sudjelovali u radionici izrade audio i video riječnika te ih prezentirali pred ostalim sudionicima. Istog dana održan je posjet tvrtci Tunanet čija je glavna djelatnost proizvodnja i prodaja ribarskih mreža gdje nas je ugostio vlasnik Uğur Özbilen.
Dana 15. svibnja 2024. učenici i nastavnici posjetili su kulturne znamenitosti Istanbula Topkaki palaču, Aja Sofiju, Plavu džamiju, Hypodrome trg i Grand bazaar.
Posljednjeg dana aktivnosti učenici su predstavili poslove budućnosti na Svečanoj paradi kao i održali Trampu dobara. Naši domaćini predstavili su i kulturne običaje svoje zemlje i održali „Henna night“, odnosno tradicionalnu zabavu koja se održava za mladenke uoči svečanog čina vjenčanja u kojoj su sudjelovali svi sudionici aktivnosti i odlično se zabavili. Potom su sudionicima podijeljeni certifikati o sudjelovanju na aktivnosti a nakon toga je održana svečana večera kojom je ova aktivnost zaključena. Svi partneri su se složili da je mobilnost odlično organizirana te da je osim zadanih rezultata projekta ostvarena i velika povezanost među partnerima. Velika zahvala domaćinima, ravnatelju Özgür Çaycı i projektnim članicama Gülistan Özdemir i Münevver Akpınar, na odlično odrađenom poslu.
**Potpora Europske komisije proizvodnji ove objave ne predstavlja potporu sadržaju koji odražava samo stavove autora i Komisija ne može biti odgovorna za upotrebu sadržanih informacija.
[
više]
Poslovna avantura: praktična ekonomksa iskustva - ERASMUS+
[
više]
Financijska pismenost – Više znamo, bolje razumijemo
U utorak, 19. ožujka 2024., s početkom u 12,00 sati, u Prvoj ekonomoskoj školi, s privremenim sjedištem na adresi Avenija Marina Držića 14, održano je edukativno predavanje za učenike pod nazivom „Više znamo, bolje razumijemo“. Cilj ovog predavanja bio je povećati stupanj financijske pismenosti kod mladih, a koliko je ona važna svjedoči i Erasmus+ projekt koji se provodi pod koordinacijom naše škole pod nazivom „Raising youth generation throught financial literacy“. Predavanje je okupilo 70-tak učenika trećih i četvrtih razreda, a održano je u sklopu Svjetskog i Europskog tjedna novca koji se održava od 18. do 24. ožujka 2024.
Predavanje je odlično organizirano i moderirano od strane Vanje Dominović iz Hrvatske gospodarske komore u suradnji s nastavnicima Prve ekonomske škole (Ana Galić, Tomislav Polić, Romana Rusek i Zorica Hrgovčić).
Predavanje je obuhvatilo četiri odlično odrađene teme od strane predavača. Uvodno učenicima su se obratili ravnatelj Prve ekonomske škole Nenad Travar i Vanja Dominović.
- Bankarstvo i upravljanje osobnim financijama: Denis Buhinjak i Marijana Marić Jakšić, Raiffeisenbank Austria d.d.
- Uloga i značaj osiguranja: Tomislav Masnjak, Wiener osiguranje d.d.
- Investicijski fondovi: Laura Keglović, Erste Asset Management d.o.o.
- Značaj financijske pismenosti za mlade i uloga regulatornih institucija: Ana Pisačić, HNB
Po završetku predavanja svi učenici nagrađeni su raznim poklonima od strane predavača, a predavači su pozvani da nam se pridruže tijekom aktivnosti „Digital finance“ koja će se održati tijekom iduće školske godine u organizaciji naše škole u sklopu prethodno navedenog projekta.
Velika zahvala svim prisutnima uz nadu da se vidimo uskoro opet na ovakvim i sličnim događanjima.
[
više]
Svjetski Dan broja pi
Svjetski Dan broja pi obilježen je danas, 14.3.2024. godine u našoj školi raznim aktivnostima učenika, a u provedbi aktivnosti učenicima su pomogli njihovi nastavnici matematike (Ivana Ferenčak Maruna i Ivana Frljić Marković) i tjelesne i zdravstvene kulture (Jasmina Parlov i Ante Kajmak).
Učenici su pomoću QR koda na svojim mobitelima otvorili web stranicu koja prikazuje prvih milijun decimalnih znamenki broja pi, pomoću QR koda su otvorili aplikaciju pomoću koje su otkrili na kojem se mjestu u decimalnom zapisu broja pi nalazi njihov datum rođenja, aproksimirali su broj pi provođenjem Buffonovog pokusa, svojim tijelima su ga zapisali i ulovili broj pi košarkaškim dvokorakom, te su na ove načine učenici kreativno rješavali probleme, razvijali ljubav prema matematici otkrivajući i njenu zabavnu stranu, a sve i uz druženje i sport.
Od silnog uzbuđenja zbog Dana broja pi jedan učenik nam je rekao da se čak i probudio u 3 sata i 14 minuta.
[
više]
DAN RUŽIČASTIH MAJICA
Nastavnici i učenici Prve ekonomske škole zajedno obilježavaju Dan ružičastih majici. U svijetu boja, neka ružičasta bude simbol hrabrosti, ljubavi i zajedništva. Danas nosimo ružičaste majice kako bismo zajedno poslali snažnu poruku: nasilje nema mjesta među nama,,u školi,među vršnjacima,nigdje…. Neka svaki korak u ružičastom bude korak ka boljoj budućnosti, gdje su ljubaznost i poštovanje temelji našeg društva. Podržimo jedni druge i zajedno izgradimo svijet u kojem se svatko osjeća sigurno i voljeno. #StopNasilju #DanRužičastihMajica
[
više]
HEROJSKE PRIČE
Dana 28.2. 2024. u sklopu projekta Herojske priče u organizaciji udruge CroAI održano predavanje u našoj školi. Predavanje pod nazivom Tehnology heroes održao je gospodin Marko Gulan, stručnjak za kibernetičku sigurnost pred učenicima 2.a, 2.c, 2.d, 2.e i 3.d razreda.
Zahvaljujemo udruzi CroAI na odličnom predavanju i veselimo se budućoj suradnji!
[
više]
Erasmus+ Big Worlds of Samall Entrepreneurs, 22. do 26. 5. 2023.
Iznimna čast i zadovoljatvo što su podržali i bili gosti projekta Erasmus+ Big Worlds of Samall Entrepreneurs naše škole Ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje gospođa mr.sc.Vesna Šerepac i Načelnik Sektora za rani, predškolski i osnovnoškolski odgoj i obrazovanje gospodin Igor Rukljač iz Ministarstva znanosti i obrazovanj.
[
više]
DIGITAL TECHOLOGIES FOR TEACHING AND LEARNING
Završeno je dvogodišnje istraživanje Europske komisije o digitalnim kompetencijama u kojem je sudjelovala i naša škola. Provedene su ankete među rukovodstvom škole, nastavnicima te učenicima 3 puta godišnje. Rezultate istraživanja škola koristi za samovrednovanje te uspoređivanje s prethodnim razdobljem. Iako su nam digitalne kompetencije na visokoj razini, uvijek ima mjesta za poboljšanjem. Koordinatorica projektnog istraživanja Romana Rusek se zahvaljuje svima na susretljivosti i sudjelovanju u istraživanju.
[
više]
PRODAJNA DEMONSTRACIJA KAO NAJUČINKOVITIJE SREDSTVO KOMUNIKACIJE
U 1. polugodištu i početkom 2. polugodišta školske godine 2022./2023., proveden je projekt „Prodajna demonstracija kao najučinkovitije sredstvo komunikacije“ u kojem su sudjelovali učenici trećih razreda.
Nositelji projekta: Kristina Matijević - voditelj i koordinator projekta, sudjelovanje i doprinos realizaciji rezultata projekta Ivana Šupuković, Ivana Kasun Škoro, Ilijana Sekulić Erić, Ivona Palić.
U prvom dijelu projekta učenici su u grupama od 3-4 učenika osmisliti poslovnu organizaciju čija je osnovna djelatnost prodaja. U drugom dijelu projekta učenici su izradili plan održavanja prodajne prezentacije s demonstracijom koristeći gotov predložak koji je obuhvatio niz savjeta i ideja, a svrha mu je bila učenike potaknuti da prezentaciju obogate korištenjem apela na početku i kraju prezentacije, da koriste potvrdna pitanja, ispričaju neki zanimljiv događaj, koriste metafore i sl. Također, obrazac je usmjerio učenike na korištenje što više različitih načina demonstracije u cilju stvaranja dodane vrijednosti. Npr. pružanje mogućnosti da kupac isproba proizvod, korištenje dokaza u kontekstu provedenih testova, rezultata istraživanja i podataka o izvedbi novog proizvoda, usporedba rezultata vlastitog proizvoda s konkurencijom, svjedočanstva (citati zadovoljnih kupaca), izjave (citati iz recenzija proizvoda na internetu, u novinama i sl.), izvješća (o povećanju prodaje, o postotku zadovoljnih kupaca, o postotku kupaca koji bi preporučili prijatelju proizvod i sl.) ugledni suradnici i kupci. Učenici su pripremili promidžbene materijale koje su dali kupcima kao podsjetnik na prezentaciju (katalozi, letci s popustom, brošure sa slikama i korisnim informacijama) te su osmislili i izradili darove i posebne popuste (npr. za kupce koji se odmah odluče na kupnju, bon s popustom za kupce koji vrijedi mjesec dana i sl.). Treći dio projekta obuhvatio je prodajno predstavljanje koje se održalo na nastavnom satu, a učenici u razredu predstavljali su potencijalne kupce. Svaka grupa pripremila je svoj „štand“, koristeći školsku klupu na kojoj su izložili odabrani dio asortimana. Štand je bilo potrebno dekorirati i istaknuti logo poslovne organizacije.
Projektom su uspješno ostvareni zadani ciljevi:
- Identificirati prodajnu demonstraciju kao najučinkovitije sredstvo komunikacije
- Primijeniti savjete i ideje za uspješnu prezentaciju
- Razviti komunikacijske kompetencije, vještine usmenog i pisanog izražavanja, kreativnost i prodajne vještine
- Obogatiti vlastito znanje iskustvima korisnim u budućim životnim situacijama
Ishodi koji su realizirani:
- Osmisliti poslovnu organizaciju čija je glavna djelatnost prodaja
- Predstaviti svoju poslovnu organizaciju, asortiman i novi proizvod u ponudi
- Demonstrirati proizvode drugim učenicima
- Procijeniti uspješnost učenika u izvršenju prodajnog predstavljanja
- Kritizirati neprimjereno i neprofesionalno ponašanje učenika prilikom održavanja prodajnih prezentacija s demonstracijom.
[
više]
Arhiva naših vijesti
PROJEKTI 2021./2022.
Uspješno održana druga LTT aktivnost u okviru projekta DIGI4Teach
Druga aktivnost učenja, podučavanja i osposobljavanja uspješno je organizirana u sklopu projekta strateškog partnerstva sufinanciranog iz programa Erasmus+ pod nazivom "Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization" - DIGI4Teach, unatoč izazovima pandemije. Aktivnost pod nazivom Short-term joint staff training – Trade and International Business (LTTA C2) održana je na Cracow University of Economics (CUE), Poljska, u razdoblju od 1. do 3. veljače 2022. godine. Na LTTA C2 sudjelovalo je ukupno 12 predstavnika partnerskih institucija uz prisustvo članova Sveučilišta domaćina.
Prvi dan LTTA C2 započeo je službenim pozdravima i govorima predstavnika uprave na Cracow University of Economics: prof. UEK dr hab. Karolina Klecha-Tylec (Prorektorica za nastavu i studente na CUE); prof. UEK dr hab. Kinga Michałowska (Prodekan na College of Economics, Finance and Law na CUE); prof. UEK dr hab. Michał Głuszak (zamjenik ravnatelja na Institute of Economics na CUE). Prvo predavanje pod nazivom “International business/trade studies and research at UEK/CUE” održao je pročelnik Katedre za međunarodnu trgovinu Prof. dr hab. Krzysztof Wach.
Nakon uvodnog predavanja sudionici aktivnosti su predstavili svoje institucije (škole/sveučilišta) te podijelili svoja nastavna iskustva poučavanja iz područja trgovine i međunarodnog poslovanja primjenom digitalnih alata (predstavnice nositelja projekta Sveučilišta u Zagrebu, Ekonomskog fakulteta: prof. dr. sc. Blaženka Knežević i izv. prof. dr. sc. Nikolina Dečman; predstavnica Prve ekonomske škole Zagreb: Zorica Hrgovčić, prof.; predstavnica Druge ekonomske škole Zagreb: Ivana Virovac Bilandžija, prof.; predstavnik Treće ekonomske škole Zagreb: Marin Romić, prof. i predstavnica Ekonomske, trgovačke i ugostiteljske škole Samobor: Blankica Odak, prof.). Dvoje predavača s Katedre za međunarodnu trgovinu: prof. UEK dr. hab. Agnieszka Głodowska and mgr Krystian Bigos održali su drugo predavanje na temu “Teaching Digitalization of International Trade and International Business at UEK/CUE: Present Experience and a Way Forward”. U poslijepodnevnim satima prvoga dana treninga bilo je planirano studijsko putovanje. Međutim, zbog pandemije COVID-19 i važećih restrikcija, nije bilo moguće fizički posjetiti Krakow Technology Park KPT i Business Hi-Tech inkubator stoga se aktivnost odvijala online. Predstavnici KPT-a: Mr. Krzysztof Krzysztofiak (Director of the Technology Park Department) i Mr. Mateusz Kowacki (Business Development Specialist) bili su online domaćini. Svaki govor i prezentacija završavali su uzbudljivom sesijom pitanja i odgovora te raspravom između sudionika i izlagača. Prvi projektni dan završio je večerom dobrodošlice u restoranu CK Browar i neformalnim druženjem svih sudionika.
Drugi dan započeo je predstavljanjem projekta koji na CUE provodi prof. UEK dr hab. Bartosz Kurek (Katedra za računovodstvo) “MCHE: Education Cloud for Secondary Schools”. Nakon toga je prof. UEK dr hab. Jan Brzozowski (Odsjek za europske studije i ekonomske integracije) prezentirao CASPAR: Center for Advanced Studies of Population and Religion; OWIM: Multiculturalism and Migration Observatory. U sljedećem dijelu radionice pozvani su predstavnici poduzeća koja provode projekte gamifikacije na UEK/CUE. Gđa Anna Gąsiorowska (CEO of Aribo) održala je predavanje pod nazivom: “Use of Aribo platform for education: Why gamification?”, a gosp. Wacław Wykrytowicz (R&D Director of Gamfi) je održao predavanje pod nazivom: “Use of Gamfi platform for education: Marking students engaged”. U drugom dijelu dana sudionici su sudjelovali u razgledu CUE kampusa, uključujući Jurtu (nastalu u sklopu CASPAR inicijative) i CUE knjižnicu. Obilazak kampusa imao je za cilj upoznati sudionike treninga s razinom digitalizacije CUE-a i resursima digitalne knjižnice. Po povratku u zgradu kampusa gdje su se održavala predavanja, održana je interaktivna „Simulacija međunarodne trgovine“ u organizaciji dr. Remigiusza Gawlika (Katedra za međunarodnu ekonomiju).
Zadnji dan aktivnosti sastojao se od dva dijela. Prvi dio je obuhvaćao studijsko putovanje: “Digitalization of Cultural Heritage of Kraków: Rynek Underground Museum”. Drugi dio bio je trening na temu “How to Teach E-commerce” koji je moderirao mgr Krystian Bigos (Katedra za međunarodnu trgovinu).
Po završetku službenih aktivnosti sudionici su razmijenili mišljenja o LTTA C2 treningu te su im uručene potvrde o sudjelovanju. Tijekom trodnevnoga treninga poticana je neformalna rasprava koja je rezultirala osnaživanjem suradnje među članovima projekta. Sudionici su istaknuli vrlo dobru ravnotežu između aktivnosti treninga i društvenih aktivnosti tijekom LTTA C2. Svi sudionici su stekli mnoge nove spoznaje, iskustva, kolege koji su obogatili njihova stručna znanja iz područja te unaprijedili njihove nastavničke vještine korištenjem digitalnih tehnologija. Svi sudionici su se složili da je organizacija bila odlična, s puno aktivnosti te su na tome iskreno zahvalni Prof. dr. hab. Krzysztof Wachu i cijelom njegovom timu.
Uspješno održana prva LTT aktivnost u okviru projekta DIGI4Teach
Unatoč svim izazovima uzrokovanima pandemijom Covid-19, uspješno je organizirana prva projektna aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja u okviru projekta strateškoga partnerstva sufinanciranoga sredstvima programa Erasmus+ pod nazivom „Challenges and practices of teaching economic disciplines in era of digitalization“ – DIGI4Teach. Aktivnost pod nazivom Short-term joint staff training – Accounting (LTTA C1) održana je na Hochschule Osnabrück, University of Applied Sciences, Campus Lingen, Njemačka u periodu od 26. do 28. listopada 2021. godine. Na aktivnosti su sudjelovala po dva člana svake od sedam organizacija uključenih u projekt što predstavlja ukupno 14 ostvarenih mobilnosti, a također su aktivnostima prisutstvovali i članovi Sveučilišta domaćina.
PROJEKTI 2020./2021.
Panel rasprava: „Uključivanje srednjih škola u održivi razvoj lokalnih zajednica“
održana je 22. travnja 2021. u organizaciji ODRAZ-a i Life Potentiala
Voditelj projekta “Održivi razvoj društva kreće od mladih” je udruga Life Potential, a partneri su ODRAZ-Održivi razvoj zajednice, Prva ekonomska škola i Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju iz Zagreba. Projekt je financiran iz Švicarsko-hrvatskog programa suradnje. Projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Panel rasprava je organizirana kao dio aktivnosti projekta „Održivi razvoj društva kreće od mladih“ kojim se nastoji povećati uloga organizacija civilnoga društva u razvoju kompetencija i aktivnog sudjelovanja mladih u području održivog razvoja te osnažiti partnerstva organizacija civilnoga društva, škola i lokalne zajednice u podizanju svijesti o održivom razvoju, kroz aktivnosti volontiranja i organizaciju ovakvih događanja. Projekt je na početku kratko predstavio predsjednik Life Potentiala Saša Borovnjak.
Jedna od aktivnosti projekta bila je provedba učeničkih projekata održivog razvoja u školi i/ili lokalnoj zajednici. Tako smo imali prilike poslušati o provedbi aktivnosti u dvije zagrebačke škole koje
sudjeluju u projektu – Prvoj ekonomskoj školi i Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju.
Ivana Picukarić i Ruth Čretnik iz Prve ekonomske škole predstavile su dvije volonterske akcije koje su provele sa svojim učenicima – „Volontiraj znanjem“ kojom se željelo osvijestiti učenike o međusobnom pomaganju sa školskim obvezama i učenjem te volontersku akciju „Mladi protiv vršnjačkog nasilja“ za koju su se odlučili kako bi učenici razvili odgovornost jedni prema drugima.
U Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju, kroz različite volonterske akcije i nastavni program, nastojalo se provući sve bitne teme za održivi razvoj (konzumerizam, klimatske promjene, recikliranje). O sudjelovanju u projektu te volonterskim akcijama provedenima u ovoj kreativnoj školi pogledali smo u reportaži koju su pripremili učenici smjera medijski tehničar, a koju je najavila Nives Butorajac.
U nastavku su slijedile zanimljive prezentacije predstavnika škola i udruga iz Osijeka, Zagreba i Slavonskog Broda.
Ivana Štiglec iz Prve gimnazije Osijek u svom je izlaganju govorila o promicanju odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kroz digitalnu kulturnu baštinu te upoznala sudionike s digitalnom platformom Europeana i njenom primjenom u nastavi. Predstavila je dva scenarija poučavanja vezanih za održivi razvoj, a koji su vezani uz cilj 5. Rodna ravnopravnost i cilj 13. Odgovor na klimatske promjene te dala mnogo zanimljivih izvora koji se dalje mogu istražiti.
Tamara Fabac iz riječke Udruge SMART govorila je o učenju o održivom razvoju kroz igru na primjeru društvene igre o ciljevima održivog razvoja. Igra „Zadnja šansa“ osmišljena je u okviru projekta „Nova pravila igre“, a njeni autori, Igor Bajok i Tamara Fabac upustili su se u avanturu osmišljavanja igre. Ovom je prilikom Tamara ukratko opisala proces nastanka.
U nastavku, Ivana Zelenika iz Škole za cestovni promet Zagreb predstavila je suradnju škole s lokalnom zajednicom kroz projekte građanskog odgoja i obrazovanja te drugih međupredmentnih tema. Govorila je o provedbi Projekta Građanin čiji je cilj razvijati interes učenika za aktivno građanstvo i sudjelovanje u vlasti, suradnji s lokalnom zajednicom kroz provedbu projekta „Vozim na sportski pogon“ te pričala o povezivanju i suradnji s nekoliko udruga u okviru projekta „STOP – smanji, trampi, oporabi, preradi”.
Posljednje izlaganje održala je Irena Čipraković iz Srednje škole Matije Antuna Reljkovića iz Slavonskog Broda, predstavivši projekt „Održivo zazeleni“ kojim je realizirana provedba praktične nastave u lokalnoj zajednici kroz volontiranje i educiranje sugrađana, a učenici su postavljeni u glavnu ulogu. Na taj se način ostvaruje suradnja škole s lokalnom zajednicom, a najveća je vrijednost podizanje ekološke svijesti, ozelenjivanje okoliša i cjelokupan osjećaj da su mladi učinili nešto vrijedno za generacije koje dolaze.
Nakon što smo se upoznali s nekim inspirativnim primjerima aktivnosti te suradnje udruga, škola i lokalne zajednice, uslijedila je zanimljiva panel rasprava na kojoj se razgovaralo o suradnji škola i lokalne zajednice za održivi razvoj, o tome potiču li projekti i aktivnosti koje se provode u školama suradnju s lokalnom zajednicom te izazovima i dobrobitima takve suradnje. Željeli smo ispitati potencijal mladih za održivi razvoj lokalne zajednice te potaknuti nove ideje i aktivnosti. Raspravu je moderirala direktorica ODRAZ-a Lidija Pavić-Rogošić.
U panelu su sudjelovali Marija Bošnjak iz Agronomske škole Zagreb, Cvijeta Biščević iz inicijative Satelit edukacije, Ivana Šibalić iz osječke Udruge Breza te Saša Borovnjak iz Life Potentiala.
Neki od naglasaka panela:
- Mladi imaju potencijal te ih moramo poticati i ukazivati na to kako mogu djelovati i provoditi aktivnosti
- Nastavnici su katalizatori i pokretači, uvijek su pojedinci oni koji stvaraju promjene
- Naglasak mora biti na sadržajima i procesima koji se mogu prenijeti u stvarni život, bez iskustvenog učenja neme promjena koje želimo postići
- Učenici su željni da im dođe netko iz zajednice u školu, vrlo je važno da se povezujemo i surađujemo
- Važno je osnaživanje mladih i uključivanje u razradu samih projekata
Ivana Šibalić iz Udruge Breza na kraju je poručila – Budite svoji i usudite se mijenjati i pokretati!
Volonterske akcije:
Virutalni sajam vježbeničkih tvrtki
Projekt Virtualni sajam vježbeničkih tvrtki provodi se u organizaciji nastavnica ekonomske grupe predmeta Zorice Hrgovčić (Prva ekonomska škola, Zagreb) i Biljane Ilkoski (Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar).
Cilj projekta je organizacija virtualnog sajma vježbeničkih tvrtki na kojem će učenici moći predstaviti:
- video o radu vježbeničke tvrtke
- prezentaciju o društvenoj odgovovrnosti vježbeničke tvrtke
- promidžbene materijale.
Projekt se provodi kao Twinning projekt na državnoj razini i u njega se mogu uključiti sve škole iz Republike Hrvatske koje u izvođenju svog kurikuluma provode nastavni predmet Vježbenička tvrtka. Svaku vježbeničku tvrtku predstavlja grupa od tri učenika i mentor, a svaka prijavljena škola dužna je navesti i ocjenjivača koji sudjeluje u vrednovanju pristiglih radova osim onih pristiglih iz škole koju predstavlja.
Projektom se želi potaknuti suradnja i natjecanje među vježbeničkim tvrtkama pa su stoga osigurane i prigodne nagrade za tri najuspješnije vježbeničke tvrtke po prosudbi ocjenjivačkog odbora. Nagrade su osigurali sponzori: Školska knjiga, Mojati, Muzel iluzija Zagreb, Muzej čokolade Zagreb, Prima commerce. Projekt medijski pokrivaju Školska novine.
Učenicima će biti pružena pomoć prilikom izrade potrebnih materijala u vidu virtualnih sastanaka i davanja uputa kako bi se što bolje pripremili za smotru i sigurno koristili internetom. Osim što sudjeluju kao natjecatelji, učenici će moći odabrati najbolji video vježbeničke tvrtke glasanjem na Facebook stranici projekta.
Podrška nastavnicima bit će pružena kroz virtualne sastanke i dijeljenje primjera dobre prakse.
Prijave za sudjelovanje bit će otvorene od 10. veljače 2021. do 10. ožujka 2021. godine, a rok za dostavu materijala je 16. travnja 2021. godine. Proglašenje pobjednika održat će se 30. travnja 2021. godine.
Sudionici projekta mogu pratiti događanja na stranici https://twinspace.etwinning.net/156517 .
Više informacija o Virtualnom sajmu vježbeničkih tvrtki pronađite na sljedećim stranicama:
https://virtualnisajamvjezbenickihtvrtki.weebly.com/
https://www.facebook.com/Virtualni-sajam-vje%C5%BEbeni%C4%8Dkih-tvrtki-101006455348442
http://www.skole.hr/aktualno/info-za-ucenike?news_hk=5906&news_id=22082#menu
voditeljica projekta: Zorica Hrgovčić
EKONOMISTI NA DJELU - DJELJENJE DOBRE PRAKSE
7. siječanj 2021.
Kroz Projekt bismo uključili i povezali nastavnike ekonomske grupe predmeta i općeobrazovnih predmeta u dijeljenju primjera dobre prakse i materijala za nastavnike područja pogođenih nedavnim potresom, nastavnike srednjih škola Siska i Gline.
Kroz trajanje Projekta bismo kolegama kroz dostavljanje pravovremenih, točnih, autorskih materijala pomogli u podršci i pripremi nastavnih sadržaja drugog polugodišta svojim učenicima.
Projekt je namijenjen ekonomskom smjeru pod vodstvom nastavnika Prve ekonomske škole iz Zagreba te trgovačkom smjeru pod vodstvom Trgovačke škole iz Zagreba.
Cilj projekta je uključiti i povezati nastavnike ekonomske grupe predmeta i općeobrazovnih predmeta u dijeljenju primjera dobre prakse i materijala za nastavnike područja pogođenih nedavnim potresom, nastavnike srednjih škola Siska i Gline.
Kroz Projekt bismo kolegama kroz dostavljanje pravovremenih, točnih, autorskih materijala pomogli u podršci i pripremi nastavnih sadržaja drugog polugodišta svojim učenicima.
Svakako usvajanje temeljnih pojmova u ekonomiji za stjecanje potrebna znanja za poduzetnički pothvat. Kvalitetnim i postupnim stjecanjem znanja iz područja ekonomije razvija se stvaralaštvo, kreativnost i sloboda mladog poduzetnika, osposobljavaju se učenici za kompletno vođenje biznisa, za inovativni rad i unapređenje slobodnog i tržišnog gospodarstva u Republici Hrvatskoj.
Na ovaj način pomažemo nastavnicima dostavljanjem gotovih materijala koje mogu koristiti u vidu nastave u fizičkom ili virtualnom okruženju.
Cilj svakoga od nas je svakako zadovoljan i motiviran i učenik.
https://live.etwinning.net/projects/project/259678
voditeljica projekta Nina Bionda
30. listopad 2020.
#MladiZnajuOdrživo
Panel raspravom “Održivi i osobni razvoj u srednjoškolskoj nastavi” obilježen je završetak Europskog tjedna održivog razvoja!
U TV studiju Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju 8. listopada 2020. održana je panel rasprava posvećena provedbi međupredmetnih tema u srednjim školama na kojoj je istaknuta važnost obrazovanja u području održivog i osobnog razvoja, obrazovnih politika i strategija te angažmana nastavnika i škola.
Panel rasprava je organizirana kao dio aktivnosti projekta “Održivi razvoj društva kreće od mladih” koji provodimo u suradnji s organizacijom Life Potential te Prvom ekonomskom školom i Školom za grafiku, dizajn i medijsku produkciju iz Zagreba.
Sve sudionike prisutne (uživo i online) uvodno su pozdravili ravnatelj Škole za grafiku dizajn i medijsku produkciju Dubravko Deželić i voditeljica projekta “Održivi razvoj mladih kreće od društva” Jelena Radošević iz udruge Life Potential.
Događanju koje je održano u mješovitom (hibridnom) obliku prisustvovalo je preko 70 sudionika, uglavnom nastavnika i stručnih suradnika iz srednjih škola diljem Hrvatske, ali i predstavnika organizacija civilnoga društva, što ukazuje na veliki interes i važnost ove teme.
Trenutno stanje provedbe tema održivog i osobnog razvoja u partnerskim školama, predstavile su na vlastitim primjerima dobre prakse, profesorice Ksenija Palameta Radković iz Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju i Željka Ištvanić iz Prve ekonomske škole Zagreb.
Istaknule su kako je osobni razvoj na pojedincu i da je važno djelovati polako, jer nametanje obaveze u tom smislu, može stvoriti otpor. Predlažu ležeran pristup podučavanja osobnog i održivog razvoja u radu s učenicima uz nagrađivanje npr. u obliku ocjene vanjskog vrednovanja, a da nije državna matura.
O radu sa srednjoškolcima u području osobnog razvoja, govorio je Saša Borovnjak iz udruge Life Potential, istaknuvši kako mladima nedostaje takav neformalni oblik obrazovanja te im je potreban ovakav tip edukacije kako bi razvijali, ne samo svoje kognitivne, već i emocionalne vještine.
.
Rasprava je pokazala kako su nastavnici i Ministarstvo znanosti i obrazovanja svjesni relevantnosti edukacije učenika u području održivog i osobnog razvoja, tema koje se međusobno isprepliću, zajedno s edukacijom iz građanskog odgoja i obrazovanja. Mnogi nastavnici u školama, na svoju inicijativu te potaknuti razgovorom s kolegama već podučavaju održivi i osobni razvoj svojim učenicima, ali postoji potreba za dodatnim materijalima i podrškom kroz suradnju s udrugama na zajedničkim projektima. Jedan od projekata koji će pružiti dodatne materijale je upravo ranije spomenuti CARNET-ov projekt.
Na raspravi je također predstavljena ideja da škole budućnosti budu škole međupredmetnih tema, a klasična edukacija je zapravo samo alat za postizanje osviještenih ciljeva.
Više o panel Konferenciji na poveznici https://www.odraz.hr/novosti/odraz-ove-vijesti/panel-raspravom-odrzivi-i-osobni-razvoj-u-srednjoskolskoj-nastavi-obiljezili-smo-zavrsetak-europskog-tjedna-odrzivog-razvoja/
#MladiZnajuOdrživo
15. i 16. lipnja 2020.
Završena edukacija za jačanje kapaciteta nastavnika i predstavnika organizacija civilnog društva o održivom razvoju i organiziranju zajednice
Modularni trening-program za jačanje stručnih kapaciteta škola o održivom razvoju i organiziranju zajednice odvijao se u razdoblju od rujna 2019. do lipnja 2020. godine kroz provedbu pet trening-blokova. Edukacija je organizirana u sklopu projekta “Održivi razvoj društva kreće od mladih” financiranog iz Švicarsko-hrvatskog programa suradnje”, a koji provodimo u suradnji s organizacijom Life Pontetial te Prvom ekonomskom školom Zagreb i Školom za grafiku, dizajn i medijsku produkciju.
Osim niza zanimljivih predavanja, za polaznike edukacije smo u sklopu posljednjeg trening-bloka održanog 15. i 16. lipnja 2020. organizirali i posjet primjeru dobre prakse – Recikliranom imanju Vukomerić.
U edukaciji je sudjelovalo 25 predstavnika partnerskih škola (Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju, Prva ekonomska škola) te zainteresirani predstavnici drugih srednjih škola i organizacija civilnog društva s područja grada Zagreba.
Domaćin prvog dana treninga bila je Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju. Organiziran je obilazak škole, tijekom kojeg smo upoznati s time na koje sve načine nastavnici temu održivog razvoja i zaštite okoliša uključuju u svoju nastavu i stručne predmete te rad sa svojim učenicima.
Na radionici su nam se pridružile Ivana Kordić i Ana Robb (La Revolution Albatros, Udruga Tatavaka, Za Zlarin bez plastike) koje su nam na primjeru inicijativa pokrenutih u Francuskoj i Šibeniku (The British School of Paris i Za škole bez plastike) predstavile kako u godinu dana postati škola bez plastike. Zatim smo, po prvi puta u Hrvatskoj, testirali igru za rad s učenicima pod nazivom “Klimatski kolaž” (https://climatecollage.org/). Ova ozbiljna igra, koju su osmislili znanstvenici koji su angažirani u Međuvladinom panelu o klimatskim promjenama, nedavno je odobrena od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja RH.
Uvijek volimo za polaznike naših edukacija organizirati posjet Recikliranom imanju Vukomerić koji predstavlja odličan primjer dobre prakse održivog razvoja te je prvo reciklirano imanje u Hrvatskoj. Drugi dan radionice proveli smo upravo tamo.
Vera Gjokaj, predsjednica Zelene mreže aktivističkih grupa predstavila nam je rad udruge i koncept recikliranog imanja te područje njihovog djelovanja – od prirodnog graditeljstva, radionica permakulture, banke sjemena do raznih zagovaračkih aktivnosti i promocije dobre ekonomije.
U nastavku radionice nam se pridružio Hrvoje Dragušica, voditelj održivog razvoja tvrtke IKEA, koji nam je predstavio na koje sve načine #IKEA doprinosi zaštiti okoliša i održivosti. Primjerice, 92% otpada proizvedenog u trgovini se reciklira, a kišnica koju sakupljaju na krovu koristi se za vodu za WC.
Nakon Hrvoja, preko ZOOM-a se uključila Daria Sesar iz Instituta za društveno odgovorno poslovanje koja je nastavnicima i predstavnicima udruga prezentirala projekt Najveća svjetska lekcija koji ima za cilj približiti Globalne ciljeve održivog razvoja djeci i mladima u Hrvatskoj.
Ana Armano Linta i Cvijeta Biščević iz neformalne inicijative Satelit su edukatorice koje djeluju u području integrativne održivosti i regenerativnosti. Predstavile su što rade i tko su njihovi korisnici.
Edukaciju smo završili interaktivnom i vrlo živom radionicom o timskom radu kroz koju su nas vodili Saša i
Jelena iz organizacije Life Potential.
Zahvaljujemo svima na sudjelovanju te se radujemo nastavku provedbe projektnih aktivnosti u sljedećoj školskoj godini. Osim provedbe volonterskih akcija na temu održivog razvoja u koje su uključeni učenici partnerskih škola, čeka nas i organiziranje dvije javne panel rasprave na temu održivog i osobnog razvoja u srednjoškolskoj nastavi te uključivanja srednjih škola u održivi razvoj lokalnih zajednica.
#MladiZnajuOdrživo
24. i 25. veljače 2020.
U Školi za grafiku, dizajn i medijsku kulturu održan četvrti trening-blok edukacije o održivom razvoju i organiziranju zajednice
U sklopu projekta “Održivi razvoj društva kreće od mladih”, 24. i 25. veljače 2020. u prostoru Škole za grafiku, dizajn i medijsku kulturu održan je četvrti trening-blok Modularnog trening-programa, za čiju provedbu je zadužen ODRAZ. U edukaciju je uključeno 25 predstavnika Prve ekonomske škole i Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju te predstavnici ostalih zainteresiranih srednjih škola i organizacija civilnog društva s područja grada Zagreba.
Na četvrtom trening-bloku, osim profesora partnerskih srednjih škola, sudjelovali su predstavnici Škole za cestovni promet i Agronomske škole.
Tijekom prvog dana radionice, nakon uvodnog dijela Marko Stančec je polaznicima predstavio proces pisanja i kreiranja projekta. Pisanje projekta predstavio je u više koraka, od kojih je prvotno predstavio temeljne pojmove te zatim njihovo razlikovanje. U drugom dijelu predavanja, predstavljen je proces određivanja budžeta.
Drugi dan edukacije bio je rezerviran za temu Društveno korisnog učenja. Predavanje je održala Bojana Ćulum Ilić, profesorica s Filozofskog fakulteta u Rijeci. Polaznici su upoznati s metodom Društveno korisnog učenja, koja nastoji omogućiti studentima da primjenjuju usvojena znanja i vještine tijekom obrazovanja na različite projekte te na taj način doprinose razvoju zajednice.
MODULARNI TRENING-PROGRAM ZA JAČANJE STRUČNIH KAPACITETA ŠKOLA O ODRŽIVOM RAZVOJU I ORGANIZIRANJU ZAJEDNICE
#MladiZnajuOdrživo
Treći trening-blok, Prva ekonomska škola, Zagreb, 30. i 31. 1. 2020.
U sklopu projekta ''Održivi razvoj društva kreće od mladih'', 30. I 31. siječnja 2020. kao škola domaćin, Prva ekonomska škola Zagreb sudjelovala je na trećem modularnom trening – programu za jačanje kapaciteta škole o održivom razvoju i organiziranju zajednice, za čiju provedbu je zadužena udruga ODRAZ. Na edukaciji su sudjelovali nastavnici i stručni suradnici Prve ekonomske škole Zagreb te Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju.
Tijekom prvog dana radionice, nastavnici Prve ekonomske škole predstavili su kolegama kako temu održivog razvoja obrađuju u sklopu svojih općeobrazovnih predmeta hrvatskog i engleskog jezika, geografije, bilogije i kemije, ali i stručnih predmeta; obiteljski posao, poslovne komunikacije, društveno odgovorno poslovanje, vježbenička tvrtka, osnove ekonomije i osnove turizma te školskog projekta PE-OR. Na radionici su, također, kao gosti predavači sudjelovali socijalna zadruga Humana Nova Zagreb te pazinska tvrtka CupUp koji su predstavili temu održivosti kroz primjer dobre prakse u neprofitnom i privatnom sektoru u Hrvatskoj. Socijalna zadruga Humana Nova predstavila je koncept održivog poslovanja na primjeru zbrinjavanja tekstilnog otpada i zapošljavanja osoba s invaliditetom, a tvrtka CupUp na primjeru proizvodnje višekratnih perivih polipropilen čaša. U drugom dijelu radionice, Saša Borovnjak, predstavnik organizacije Life Potentional, obradio je temu ulogu coachinga u motivaciji. Drugi dan edukacije bio je rezerviran za temu volonterstva. Sudionici su upoznati s ključnim koracima u pripremi volonterskog programa, zakonskim okvirima u Hrvatskoj te potrebnoj dokumentaciji za uspješno upravljanje volonterskim programom.
Radionica "Održivi razvoj društva kreće od mladih"
19. prosinca 2019. Udruga ODRAZ održala je radionicu o osnaživanju mladih za održivi razvoj zajednice. Na radionici sudjelovalo je 25 učenika drugog razreda naše škole. Nakon edukativnih filmova koji su ih uveli u različite ekološke i društvene probleme, učenici su kroz grupni rad istraživali na koji način mogu doprinijeti održivom načinu života.
Edukacija je provedena u sklopu projekta "Održivi razvoj društva kreće od mladih" koji ODRAZ provodi zajedno s Life Potential, Školom za grafiku, dizajn i medijsku produkciju te Prvom ekonomskom školom.
[više]
2. trening bloka u okviru Projekta „Održivi razvoj društva kreće od mladih“
2. trening bloka u okviru Projekta „Održivi razvoj društva kreće od mladih“ održan je u našoj školi 15. i 16. studenog 2019. godine.
Cilj ovog projekta je da se međusobno upoznajemo, dijelimo iskustva, uključimo učenike te ih osvijestimo o održivom razvoju.
Prva tema je bila „Društvo -okvir u kojem živimo „ gdje smo zajedno komentirali koju ulogu u održivom razvoju ima naš javni, poslovni i civilni sektor. Napravili smo i kratku vježbu u grupama gdje je svaka grupa izabrala jedan od ta 3 sektora i obrazložila koliko taj sektor ima utjecaja na održivi razvoj. Zaključak je bio da nema rezultata bez suradnje sva tri sektora.
Druga tema koju smo prošli bila je „Organiziranje zajednice“ gdje smo također u grupama rješavali slučaj sa zadanom problematikom i pokušavali pronaći rješenje za taj problem. Koje socijalne akcije bi mogli provesti i na koji način bi se razvoj zajednice mogao aktivirati.
Prošli smo i radionicu pod nazivom „Osnove coachinga za profesore i osobe koje rade s mladima“. Radionica je bila vrlo zanimljiva i korisna, što za osobni razvoj što za primjenu među učenicima. Coaching se sastoji od razgovora između dvije osobe gdje jedna osoba (coaching) aktivno sluša problem druge osobe navodeći ju na samostalno rješavanje vlastitog problema bez da joj daje bilo kakve savjete ili sugestije. Dakle, empatično ju sluša, razumije i dovodi do spoznaje kako sama riješiti taj problem.
Drugog dana Treninga odslušali smo kratko predavanje na temu „Dobro upravljanje i socijalni kapital“ i završili s radionicom pod nazivom „ Kako bi trebalo postupati s umjetnom inteligencijom u budućnosti“ koju su vodili članovi ODRAZ-a. Radionica je bila organizirana pomoću smartphonea, tableta ili laptopa i interneta. Rješavali smo 4 sesije vezane uz umjetnu inteligenciju na način što smo odgovarali na pitanja s njihove aplikacije koja je izgledala kao neki tip ankete. Pitanja su se bazirala uglavnom na naše osobno gledište na umjetnu inteligenciju, koliko ima utjecaja na današnji stil života, kolike su prednosti i mane od nje.
1. trening blok „Održivi razvoj društva kreće od mladih“
1. trening blok „Održivi razvoj društva kreće od mladih“ održan je u Eko centru Zlatna Greda od 26. do 28. rujna 2019. Uz devet nastavnika naše škole sudjelovali su i nastavnici Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju, Agronomske škole te Škole za cestovni promet iz Zagreba. Organizator Treninga Udruga Odraz i Udruga Life Potential, projekt „Mladi znaju održivo“, Hrvatsko-švicarska suradnja.
Cilj projekta „Održivi razvoj društva kreće od mladih“ je aktivno sudjelovanje na području održivoga razvoja u nastavi. Upoznavanje s konceptom održivoga razvoja s naglaskom na socijalnu i ekonomsku komponentu održivoga razvoja te važnost tolerancije, suradnje te pametnog upravljanja resursima.
Sudionici su se tijekom treninga upoznali s konceptom održivom razvoja i osnovama društveno korisnog učenja. Mogućnostima suradnje škola i zajednice te važnosti tolerancije, suradnje, kohezije, kao i pametnog upravljanja resursima, posebice otpadom. Tijekom studijskog putovanja, sudionici su posjetili Srednju školu Dalj i Kulturni i znanstveni centar Milutin Milanković.
– – – – – – – – – – – –
Projektom “Održivi razvoj društva kreće od mladih” nastoji se povećati uloga organizacija civilnoga društva u razvoju kompetencija i aktivnog sudjelovanja mladih u području održivog razvoja te osnažiti partnerstva organizacija civilnoga društva, škola i lokalne zajednice u podizanju svijesti o održivom razvoju. Projekt je sufinanciran kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje kao podrška osnaživanju doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj za unaprjeđenje ekonomske i socijalne kohezije.
Radionice u okviru Projekta RAZUMIJEM, MOGU I HOĆU u drugom razredu
#RazumijemMoguHoću
25. veljače 2020. godine održana je prva interaktivna radionicama u našoj školi u sklopu projekta "Razumijem, mogu i hoću - osobni razvoj mladih u Hrvatskoj" na temu kvalitetne komunikacije u privatnim odnosima i o tome kako bolje razumijeti drugog s ciljem prevencije nesporazuma u komunikaciji i poboljšavanja kvalitete odnosa :) Radionicu proveli članovi Udruge Life Potential Saša i Jelena.
Edukacija se provodi u sklopu projekta “Razumijem, mogu i hoću - osobni razvoj mladih u Hrvatskoj” kojeg provodimo u partnerstvu s udrugom ODRAZ, Klubom studenata psihologije Feniks, Prvom ekonomskom školom Zagreb i Srednjom školom Ilok.
Cilj projekta je potaknuti osobni rast i razvoj mladih, prvenstveno srednjoškolaca, kroz upoznavanje s i interaktivno provođenje tehnika osobnog razvoja (coaching, NLP i sl.) te im povećati mogućnost da s tim iskustvom, znanjima i vještinama poboljšaju kvalitetu vlastitog života u skladu sa svojim interesima i sposobnostima i postanu aktivni građani, nosioci pozitivnih promjena u lokalnoj zajednici.
🖇 Više o projektu: https://lifepotential.org/razumijem-mogu-hocu/
🤝 Partneri: Klub studenata psihologije Feniks, I. Ekonomska Škola Zagreb, Srednja škola Ilok i Life Potential.
RADIONICE O EMOTIVNOJ INTELIGENCIJI
RAZUMIJEM, MOGU I HOĆU - 10. 3. 2020.
Life Potential danas je održao radionicu osobnog razvoja za učenike Prve ekonomske škole na kojoj su se bavili temom emocionalne inteligencije (EQ). Na interaktivan način učenicima je ukazano na važnost takve vrste inteligencije te kako im EQ može pomoći u izgradnji međuljudskih odnosa.
Edukacija se provodi u sklopu projekta “Razumijem, mogu i hoću - osobni razvoj mladih u Hrvatskoj” koji se provodimo u partnerstvu s udrugom ODRAZ, Klubom studenata psihologije Feniks, Prvom ekonomskom školom Zagreb i Srednjom školom Ilok.
Cilj projekta je potaknuti osobni rast i razvoj mladih, prvenstveno srednjoškolaca, kroz upoznavanje s i interaktivno provođenje tehnika osobnog razvoja (coaching, NLP i sl.) te im povećati mogućnost da s tim iskustvom, znanjima i vještinama poboljšaju kvalitetu vlastitog života u skladu sa svojim interesima i sposobnostima i postanu aktivni građani, nosioci pozitivnih promjena u lokalnoj zajednici.
Više o projektu: https://lifepotential.org/razumijem-mogu-hocu/
Projektni partneri: Klub studenata psihologije Feniks, I. Ekonomska Škola Zagreb, Srednja škola Ilok i Life Potential
#RAZUMIJEM, MOGU I HOĆU
Objavljujemo radove učenika na temu osobnog razvoja koje su izradili na temu radionica na kojim su prisustvovali.
Cilj projekta je potaknuti osobni rast i razvoj mladih, prvenstveno srednjoškolaca, kroz upoznavanje s i interaktivno provođenje tehnika osobnog razvoja te im povećati mogućnost da s tim iskustvom, znanjima i vještinama poboljšaju kvalitetu vlastitog života u skladu sa svojim interesima i sposobnostima i postanu aktivni građani, nosioci pozitivnih promjena u lokalnoj zajednici.
Više o projektu: https://life potential.org/razumijem-mogu-hocu/
Projektni partneri: Klub studenata psihologije Feniks. I. Ekonomska Škola Zagreb, Srednja škola Ilok i Life Potential
#RazumijemMoguHoću
https://www.facebook.com/photo?fbid=278003360340947&set=a.139490300858921
VELIKI SVJETOVI MALIH PODUZETNIKA
11. studeni 2020.
O projektu
U okruženju u kojem se problemi temeljeni na vještinama javljaju s tehnološkim razvojem; Kao rezultat istraživanja smatra se nužnim da se obrazovanje za poduzetništvo treba steći u osnovnom obrazovanju.
Potrebno je napraviti promjene kako bi se postigao racionalan, uključiv i održiv rast, stvorila radna snaga opremljena vještinama koje zahtijevaju tržišta, kako bi se povećala kvaliteta rada.
Cilj mu je podići svijest o poduzetništvu i razmijeniti ideje dobrim primjerima.
https://live.etwinning.net/projects/project/237864
voditeljica projekta Nina Bionda
BUDIMO DRUŠTVENO ODGOVORNI
rujan, 2020.
Tijekom projekta koji će trajati od rujna 2020.godine do lipnja 2021.godine planiramo aktivnostima u kojima će učenici sudjelovati potaknuti ih da se ponašaju društveno odgovorno u svojim obiteljima,zajednicama u kojima žive i šire. Obilježiti ćemo datume koje se odnose na 17 ciljeva održivog razvoja .
https://live.etwinning.net/projects/project/227645
voditeljica projekta Romana Rusek
My virtual pen friend across Europe (moj virtualni pen prijatelj u cijeloj Europi)
školska godina 2016./2017.
My virtual pen friend across Europe (moj virtualni pen prijatelj u cijeloj Europi) je međunarodni projekta preko e-twining platforme (nositelj programa je škola iz Turske te 10 partnera iz Italije, Španjolske, Poljske, Njemačke i Hrvatske). Program se realizira u periodu od prosinca 2016. do ožujka 2017. preko međunarodne platforme twinspace-a.
https://live.etwinning.net/projects
voditeljica projekta Romana Rusek
U ZAGREBU ODRŽANA RADIONICA „RAVNOPRAVNOST ZA SVE“ U OSTVARIVANJU PLAĆA I MIROVINA
16.10.2019.
Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova u suradnji sa CESI – Centrom za edukaciju, savjetovanje i istraživanje održala je od 14.-15. listopada u Zagrebu u hotelu Academia prvu u nizu radionica RAVNOPRAVNOST ZA SVE! koje se provode u sklopu projekta “Jednaka prava – jednake plaće – jednake mirovine”. Cilj edukacija je podizanje svijesti o društvenom problemu jaza u plaćama i mirovinama između muškaraca i žena, odnosno sprječavanje rizika siromaštva za žene u Hrvatskoj.
Sudionicama/ima je predstavljen projekt te provedene aktivnosti a teme o kojima se raspravljalo bile su problem jednakih plaća i mirovina, pitanja roda i spola, utjecaj obrazovanja na problem nejednakih plaća te važnost usklađivanja obiteljskog i profesionalnog života u svrhu postizanja ravnopravnosti u svijetu rada i mirovinskog sustava. Partnerska organizacija iz Belgije predstavila je situaciju u Belgiji kao primjer dobre prakse u postizanju jednakosti u plaćama i mirovinama.
Radonicu su održale Anamarija Tkalčec ispred CESI – Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje, Jasna A. Petrović iz Sindikata umirovljenika Hrvatske, Hildegard van Hove iz Instituta za ravnopravnost žena i muškaraca (Belgija) te Sanda Brumen ispred Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. Na radionici je sudjelovalo više od 60 predstavnika/ca iz sljedećih tvrtki/institucija/škola: učenici/e iz Prve ekonomske škole, Elektrotehničke škole, Industrijsko strojarske škole te Škole za medicinske sestre Vinogradska, predstavnici/e Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva uprave, Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Županijskog povjerenstva za ravnopravnost spolova Koprivničko-križevačke županije, Sisačko-moslavačke županije, Krapinsko-zagorske županije, Grada Zagreba, Središneg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Državne geodetske uprave, Državnog hidrometeorološkog zavoda, Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, Hrvatske banke za obnovu i razvitak, Zagrebačke pivovare, Partner banke, Raiffeisenbank Hrvatska, Privredne banke Zagreb, Croatia osiguranja, INA-e, Končara, Sindikata umirovljenika Hrvatske, Saveza Samostalnih Sindikata Hrvatske, Matice hrvatskih sindikata, Sindikata grafičke i nakladničke djelatnosti Hrvatske, te udruga B.a.B.e. (Budi aktivna. Budi emancipiran), Udruge za podršku žrtvama i svjedocima i CESI.
Novi projekt u našoj školi – Do It Yourself
Studeni, 2015.
Od studenog 2015. godine Prva ekonomska škola u Zagrebu sudjeluje u Erasmus+ projektu „Do It Yourself“ zajedno sa školama iz Litve, Portugala i Italije. Projekt je financiran od strane Europske unije putem programa Erasmus+ u okviru ključne aktivnosti (KA2): Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse i to za aktivnost Strateška partnerstva (samo škole).
Nositelj projekta je Rokiskio Juozo Tumo - Vaizganto gimnazija iz mjesta Rokiškis u Litvi. Ostali partneri u projektu su škola Agrupamento de Escolas de Santa Maria dos Olivais iz Lisabona u Portugalu te škola Istituto Istruzione Superiori Francesco Orioli iz Viterba u Italiji.
Projekt traje 24 mjeseca i to u razdoblju od 1. studenoga 2015. do 1. studenoga 2017. godine.
Glavni ciljevi projekta su:
- razvijanje poduzetničkih vještina učenika uključivanjem starih zanata i ICT alata uz ekološki pristup,
- upoznavanje obrazovnog sustava država partnera u Projektu,
- poboljšanje vještina engleskog jezika,
- proširivanje znanja o Europskim državama, njihovoj kulturi te načinu života u prošlosti i danas.
U projektu aktivno sudjeluje petnaest učenika naše Škole koji će zahvaljujući Projektu steći nove kompetencije i iskustva sudjelujući u mobilnostima i razmjeni učenika između zemalja partnera uključenih u Projekt.
Sve ostale informacije o Projektu i našim aktivnostima moguće je pronaći na Internetskoj stranici Projekta putem sljedeće poveznice: https://diyerasmus.wordpress.com.
Igor Čizmadija, voditelj projekta
Veljača, 2010.
PROJEKT 2009/2010. godine u okviru ACES organizacije
Academy of Central European Schools
U 2009./2010. godini ponovno smo se natjecali, u okviru ACES- ovog natječaja za Projekte, s projektom pod nazivom Youth is ecological future of Europe, te nakon prihvaćanja našeg projekta pristupili realizaciji istog. Tradicionalno, projekt se realizira u suradnji s učenicima i nastavnicima naših partnerskih škola iz Ptuja i Sarajeva. Završna realizacija projekta održala se u partnerskoj školi u Sarajevu, a završno predstavljanje u okviru ACES akademije održano je u Senecu u Slovačkoj gdje smo dobili i zlatnu plaketu.
16. veljače 2009.
PROJEKT 2008/2009. godine u okviru ACES organizacije
Academy of Central European Schools
ACES organizacija je Akademija (asocijacija) škola i obrazovnih institucija zemalja Centralne i Istočne Europe sa sjedištem u Beču. Vizija i misija organizacije je poticanje dijaloga i suradnje među mladim ljudima. ("Supporting dialogue and co-operation of young people" ! www.aces.or.at ).
ACES organizacija radi u suradnji s Intelektualnim Centrom iz Beča ( Inerkulturelles Zentrum ; Bacherplatz 10, 1050 Vienna ), ERSTE Foundation (Erstestiftung org. Graben 21, 1010 Vienna ) te uz potporu UNESCO - ovog Sektora za obrazovenje (The Education Sector).
ACES mreža zemalja članica se svakodnevno širi i trenutno obuhvača 16 zemalja, a predstavnici resornih ministarstava potpisuju suradnju.
Ekonomska škola iz Zagreba, Republika Hrvatska i Ekonomska škola iz Ptuja, Republika Slovenija, postale su, realiziranjem Projekta "Obitelj i obiteljske vrijednosti u Europi" 2007. godine, akreditirane škole u okviru ACES-a.
2008./2009. na ponovni natječaj, raspisan od ACES-a s radnom temom "Učenje zajedničkog života; Interkulturni dijalog u Europi", proširenjem partnerstva Ekonomskom školom iz Sarajeva, Republika Bosna i Hercegovina. Od 376 prijava Projekata - škola ponovo smo odabrani sa temom projekta "Tradicionalni ples i glazba kao moderna interkulturna poveznica u Europi". Predstavljanju tog Projekta svjedočili smo u I. Ekonomskoj školi 16.02.2009. godine.
Prethodili su susretu u Ptuju, Sarajevu, Zagrebu, Slazburgu i Beču, učenika i profesora iz navedenih škola, instruktivni seminari u Austriji, anketiranje i obrada anketa, svakodnevno komuniciranje učenika itd. Uključenih učenika u Projekt je oko 350 iz sve tri zemlje - škole.
Završno predstavljanje ACES Projekta održano je u trećem mjesecu u Budimpešti gdje su se okupili predstavnici i Ministarstva zemalja učesnica.
26.veljače - 01.ožujka 2009.
Projekt Ekonomijada
Raspored aktivnosti
1. dan (26.02.2009. godine)
-dolazak škola učesnika
-smještaj prestavnika
2. dan (27.02.2009. godine)
-boravak učenika u školi 8:30-09:40
-zvanično otvorenje projekta EKONOMIJADA
-predstavljanje škola učenika
-radionica „Nastavni plan i program u upotrebi“
-obilazak grada sa učenicima 19:00-20:00
-party time (Club Inn) 20:00-23:00
3. dan (28.02.2009. godine)
-kviz „Pametna ekonomija“ 09 :00-10:30
-posjeta Ekonomskom fakultetu u Sarajevu 11:00-12:30
-ručak 13:00-14:00
-City bus 14:00-15:00
-odlazak na Termalnu rivijeru 15:00-19:00
-slobodno vrijeme 20:00-..
4. dan (01.03.2009. godine)
-zatvaranje „EKONOMIJADE“ (evalouacija projekta)
-odlazak škola