PRODAJNA DEMONSTRACIJA KAO NAJUČINKOVITIJE SREDSTVO KOMUNIKACIJE
Autor: Tatjana Antić-Kivađ, 27. 4. 2023.
U 1. polugodištu i početkom 2. polugodišta školske godine 2022./2023., proveden je projekt „Prodajna demonstracija kao najučinkovitije sredstvo komunikacije“ u kojem su sudjelovali učenici trećih razreda. Nositelji projekta: Kristina Matijević - voditelj i koordinator projekta, sudjelovanje i doprinos realizaciji rezultata projekta Ivana Šupuković, Ivana Kasun Škoro, Ilijana Sekulić Erić, Ivona Palić. U prvom dijelu projekta učenici su u grupama od 3-4 učenika osmisliti poslovnu organizaciju čija je osnovna djelatnost prodaja. U drugom dijelu projekta učenici su izradili plan održavanja prodajne prezentacije s demonstracijom koristeći gotov predložak koji je obuhvatio niz savjeta i ideja, a svrha mu je bila učenike potaknuti da prezentaciju obogate korištenjem apela na početku i kraju prezentacije, da koriste potvrdna pitanja, ispričaju neki zanimljiv događaj, koriste metafore i sl. Također, obrazac je usmjerio učenike na korištenje što više različitih načina demonstracije u cilju stvaranja dodane vrijednosti. Npr. pružanje mogućnosti da kupac isproba proizvod, korištenje dokaza u kontekstu provedenih testova, rezultata istraživanja i podataka o izvedbi novog proizvoda, usporedba rezultata vlastitog proizvoda s konkurencijom, svjedočanstva (citati zadovoljnih kupaca), izjave (citati iz recenzija proizvoda na internetu, u novinama i sl.), izvješća (o povećanju prodaje, o postotku zadovoljnih kupaca, o postotku kupaca koji bi preporučili prijatelju proizvod i sl.) ugledni suradnici i kupci. Učenici su pripremili promidžbene materijale koje su dali kupcima kao podsjetnik na prezentaciju (katalozi, letci s popustom, brošure sa slikama i korisnim informacijama) te su osmislili i izradili darove i posebne popuste (npr. za kupce koji se odmah odluče na kupnju, bon s popustom za kupce koji vrijedi mjesec dana i sl.). Treći dio projekta obuhvatio je prodajno predstavljanje koje se održalo na nastavnom satu, a učenici u razredu predstavljali su potencijalne kupce. Svaka grupa pripremila je svoj „štand“, koristeći školsku klupu na kojoj su izložili odabrani dio asortimana. Štand je bilo potrebno dekorirati i istaknuti logo poslovne organizacije. Projektom su uspješno ostvareni zadani ciljevi: - Identificirati prodajnu demonstraciju kao najučinkovitije sredstvo komunikacije - Primijeniti savjete i ideje za uspješnu prezentaciju - Razviti komunikacijske kompetencije, vještine usmenog i pisanog izražavanja, kreativnost i prodajne vještine - Obogatiti vlastito znanje iskustvima korisnim u budućim životnim situacijama Ishodi koji su realizirani: - Osmisliti poslovnu organizaciju čija je glavna djelatnost prodaja - Predstaviti svoju poslovnu organizaciju, asortiman i novi proizvod u ponudi - Demonstrirati proizvode drugim učenicima - Procijeniti uspješnost učenika u izvršenju prodajnog predstavljanja - Kritizirati neprimjereno i neprofesionalno ponašanje učenika prilikom održavanja prodajnih prezentacija s demonstracijom.